zondag 17 oktober 2010

SUNNY CPH!

God aften!
ooooh het is hier zoo heerlijk weer geweest de laatste dagen! Echt stralende zon en super heldere hemel, zo fijn!
Afgelopen week kon ik er overdag natuurlijk niet veel van genieten omdat ik moest werken, maar ik ben er nu wel heel erg aan gewend! Het is sowieso 40 u per week, wat soms oploopt tot 45-50, maar daarna kan ik natuurlijk nog vanalles doen! In het begin moest ik echt wennen aan dat ritme en was ik elke dag kapot, terwijl ik nu elke keer nog veel wil doen en overal zin in heb.

Ik ben nu natuurlijk aan het werk bij BZR en dat bevalt me goed, het is echt bijzonder om te mogen ervaren hoe het is om te ontwerpen voor een 'jonger' label. Op dit moment gebeurt er binnen het bedrijf van alles en nog wat waar ik (natuuurlijk weer!) niks over mag vertellen, maar het is heel bijzonder om er zo dicht bovenop te zitten.
Ik ben elke keer wel erg blij als het vrijdag is moet ik zeggen, en nu helemaal omdat Wen en ik een heeerlijk weekendje gepland hadden. Op vrijdagavond zijn we de stad ingegaan, wat echt heel erg gezellig was omdat het 'kulturnatten' was; veel mensen en allerlei leuke dingen op straat dus! Het was echt heerlijk om lekker rond te lopen (en naar wendy's huis!) en bij te kletsen over alles wat ons bezighoud (veel!). Toen we thuis kwamen hebben we heerlijk in bed gtst, the voice en oh oh cherso gekeken (ja, we blijven heel goed op de hoogte van wat er zich in NL allemaal afspeeld!).


Op zaterdag stonden we bijtijds op, om lekker door CPH te fietsen en naar de rommelmarkt te gaan, wat toch wel een traditie is geworden om hier te doen op zaterdag. Op de 'loppenmarked' heb ik voor Wendy nog een superleuk jasje van Marc Jacobs gevonden, gloednieuw met kaartjes eraan voor maar 4 euro...rommelmarkten hier zijn echt de bom!
Omdat het echt zo stralend weer was zijn we daarna in het frederiksberg park gaan zitten met een hotdog, die zijn hier zo lekker. Dit was echt heel fijn, heerlijk in het zonnetje in het gras in een mooi park. We bedachten ons op dat moment ook dat we al bijna op de helft van onze stages zitten, wat gaat dat snel zeg!

Daarna zijn we naar huis gefietst en hebben we lekker samen gegeten en weer uren gekletst en gerelaxed in mijn kamertje en op het binnenplaatsje van mijn appartement; midden in de stad maar heel rustig wat heel fijn is.
Vandaag (zondag) konden we niet zo heel erg goed wakker worden en waren we een beetje laat, maar zijn we natuurlijk wel weer lekker gaan fietsen. Het fietsen hier is echt zo anders als in NL, iedereen fietst veel harder en je kan echt niet even gezellig om je heen kijken omdat iedereen zomaar stopt en keert en doet. Dat was dus al weer een hele ervaring, maar wel heel erg leuk. We zijn bij Wen lekker gaan ontbijten en daarna doorgefietst naar de rand van Kopenhagen, waar -natuurlijk- weer een rommelmarkt was haha! Daar heb ik voor 3 euro Doc. martens gekocht, altijd leuk, vooral omdat ik ze vroeger ook had! Ook heb ik zilveren snowboots gekocht haha, leek me wel slim voor als het hier straks echt koud wordt..
Gelukkig hebben we daar nu dus echt nog niks van gemerkt, het was echt heerlijk en ik vind het zo jammer dat het nu alweer zondagavond is! Maar ik ben hier om te werken, dus dat hoort er natuurlijk wel bij! Ik heb in ieder geval al weer heel veel zin in komend weekend, dan komen er vrienden uit NL en gaan we gezellig met zn allen bij Wendy slapen! Ook is er eigenlijk op zaterdagavond een housewarming party in het 'bruunsbazaar house', dus van mij mag het weekend nu beginnen!
Ik ga nu weer gezellig skypen, want hetgeen waar ik nooit mee klaar ben is bijkletsen met iedereen!
dikke kys!!

1 opmerking:

  1. jajaja, die kulturnatten!
    Wat had ik dat graag met jou gedaan, maar ook prima dat Wendy er was om het samen te beleven.

    Wat fijn dat het een lekker weertje is bij jullie en goed en gezond dat je er zo van geniet.
    Prettige en succesvolle wek gewenst, mama

    BeantwoordenVerwijderen