donderdag 14 oktober 2010

mothers & daughters!

Hejhej!
Hihi, hier begin ik altijd mijn blogje mee maar dat betekend dus eigenlijk 'doei' haha. Inmiddels is het alweer donderdag en al bijna weer weekend, heerlijk! Het werken is nog steeds leuk, maar ik merk wel dat ik voor mezelf wat meer op zoek moet naar nieuwe uitdagingen, dus dat ga ik zeker doen. Ik zit hier toch nog lang genoeg, dus dan kan ik het beste maar zoveel mogelijk leren en doen in die periode!
Vorige week donderdag kwam dan eindelijk mijn moeder naar Kopenhagen en wat hebben we het onwijs heerlijk gehad zeg! We zijn meteen lekker gaan eten en hebben urenlang gekletst over van alles en nog wat; dat is in het echt toch iets fijner als over de skype!
Op vrijdag moest ik natuurlijk eerst nog even werken maar heeft mijn moeder heerlijk door Kopenhagen gelopen, net zoals op donderdag, maandag en dinsdag. Ze heeft in die vier dagen al meer van Kopenhagen gezien dan ik in 2,5 maand... We hebben lekker samen boodschappen gedaan en ik zou pasta voor haar maken, die toch natuurlijk weer net iets anders werd als dat ik bedoeld had. Het gezellige was dat Wendy ook kwam eten en met z'n drietjes hebben we heerlijk gegeten, gewandeld en gefilosofeerd over het leven.. zo fijn! Het was echt een topavondje en het had wat mij betreft nooit op mogen houden. Het werd natuurlijk wel net weer iets te laat, en de volgende ochtend op weg naar een van de drie rommelmarkten voelde ik de wijn nog wel een beetje. We zijn dus op zaterdag kriskras door Kopenhagen gegaan richting allerlei leuke rommelmarkten, waar we allebei echt veeeel te veel gekocht hebben. Zo hebben we allebei een winterjas gekocht en heb ik ook een tas, jurkje (van Vibe Johansson, waar Wendy stage loopt!) en een ketting gekocht. Aanschouw op de foto hieronder mijn moeders stapel:
Natuurlijk moest er ook gezellig geskypt worden met het thuisfront, en moeten we wel op de hoogte blijven wat er in NL allemaal gebeurt zonder mij. We hebben 's avonds heerlijke broodjes met allerlei lekkere kaasjes gegeten, en zijn we nog uitgebreid gaan wandelen. Ik deed dat in NL eigenlijk nooit, maar hier is het zo fijn om langs te haven te lopen, het is ook heel rustig 's avonds.
Op zondag zijn we richting Christianshavn gelopen en ben ik voor de tweede keer in Christiania geweest. Dit keer vond ik het echt veel leuker, en hebben we er geloof ik twee uur rond gelopen. Voor de ontwetenden; Christiania is een soort 'hippie'dorp, met eigen regels en wetten, zelfs met een eigen valuta. Het is heel klein en eigenlijk midden in Kopenhagen, maar er staan echt superschattige lieve en leuke huisjes. Hetgeen ik wel jammer vind is dat het allemaal zo slecht onderhouden is, maar je kan ook niet alles hebben natuurlijk.
Vanuit daar zijn we richting de wijk Vesterbro gelopen, die eigenlijk wel een beetje tegenviel. Wat ik nog het meest interessant vond was een groot terrein met allemaal oude vleesfabrieken en hallen.
Hierna hebben we nog gewandeld richting de botanische tuinen en hebben we in het park lekker liggen lezen op een dekentje. 's Avonds zijn we lekker uiteten geweest bij DalleValle, een heel leuk en hippig restaurantje!
Tussendoor nog wat foto's van christiania, wat ongetwijfeld nog veel mooier is met stralend weer. Wat dat betreft hadden we beter op zaterdag kunnen gaan, want toen scheen de zon echt vol op en was het echt super lekker warm!
Op Maandag moest ik natuurlijk weer werken, eigenlijk was dat mijn eerste officiële dag bij BZR, inclusief nieuw bureau haha! Ik heb me de afgelopen dagen heel veel bezig gehouden met de knitwear, er moest heel veel uitgewerkt worden en ingekleurd worden, zodat er een duidelijke overview ontstaat van de collectie en kleurverdeling en kleurgroepen.
Volgende week gaan we alweer beginnen met de nieuwe collectie, het verbaasd me echt hoe onwijs snel dat gaat! Het begin van de laatste collectie heb ik twee maanden geleden namelijk ook nog mee gemaakt..
Het opstarten begint natuurlijk bij inspiraties op doen en een concept bedenken, ik vind het echt heel interessant om dit van zo dicht bij mee te mogen maken.
Op Maandagavond zijn we weer gezellig uit eten geweest, om de laatste avond van een supermooi weekend te vieren. Het was zo fijn om eindelijk eens echt tijd voor elkaar te hebben en helemaal bij te kletsen. Ik heb er echt zo van genoten en vond het ook onwijs moeilijk toen ik mijn moeder moest uitzwaaien op dindagavond. Mam, nogmaals bedankt, ik heb het echt zo fijn gehad!!

Nadat ik mijn moeder had uitgezwaaid ben ik weer gezellig naar Wen gegaan, om bij te kletsen en natuurlijk goede tijden te kijken! Vannacht is ze bij mij komen slapen en komend weekend gaan we ook een gezellig weekendje samen dingen doen. We hadden zelfs het plan om zelf op de rommelmarkt te gaan staan omdat we allebei een beetje blut zijn.. Ik ben benieuwd hoe dat afloopt haha! Sowieso gaan we ook lekker door de stad wandelen en misschien nog wel naar een galerie/museum toe. Ook wordt het tijd om eindelijk eens te gaan poolen, want dat kunnen we zo goed haha!
dikke kys uit Kopenhagen!

1 opmerking:

  1. JAAAAAAAAAA, valerie, het was echt GEWELDIG om in jouw stad te zijn. Zoveel als jij ervan genoten hebt heb ik het ook.
    In januari weer????????
    mama

    BeantwoordenVerwijderen