woensdag 6 oktober 2010

i ♥ this city


Ik heb echt een heeerlijk fijn weekendje achter de rug, waar ik ook echt behoefte aan had. Op donderdagavond zijn Joeri, Ingrid & Ben in Kopenhagen aan gekomen en hebben we met z'n vieren in een prachtig appartementje in Amagerbro geslapen. Het was heel luxe en ook nog op een fijne locatie, een slaapplek om te onthouden dus!

Ingrid was op donderdag jarig, dus we hebben natuurlijk eerst nog een taartje gegeten en een wijntje gedronken, ookal was het al middernacht. Op vrijdag zijn we richting de stad gaan lopen en hebben we lekker gewinkeld, ik heb mijn huisje laten zien en natuurlijk zijn we even langs Nyhavn en de rest van de 'haven' gelopen. Het was koopavond, en het leuke was dat we in de Magasin ook nog eens chique een glaasje champagne aangeboden kregen voor tijdens het winkelen. Verder hebben we natuurlijk veel rondgelopen, gedronken in cafeetjes en Kopenhagen bekeken. Je kan hier echt uren blijven lopen en alleen maar mooie gebouwen, kerkjes en parkjes zien, ook langs het water is het echt zo mooi!

Zaterdag zijn we met de metro naar de stad gegaan, wat hier echt heel leuk is omdat het automatisch gaat. Als je dus voorin zit is er een groot raam en verder niks(geen bestuurder of extra hokje), je ziet dus waar de metro rijd, heel grappig! Natuurlijk moest er eerst weer gewinkeld worden, want vooral voor schoenen is het hier echt heaven! Daarna zijn we lekker ergens wat gaan drinken en lunchen en weer verder gegaan naar o.a. de Illum en Companies, een heel mooie winkel waar we iets te lang bleven hangen (half uur na sluitingstijd, oeps..). We hebben ook weer heel veel rondgelopen, door bijvoorbeeld Christianshavn, Amagerbro en langs de haven. 's avonds hebben we urenlang wijntjes gedronken, heerlijke hapjes gegeten en spelletjes gedaan, super gezellig dus!

Op zondag konden we maar moeilijk wakker worden, en zijn we weer de stad in gegaan. We wilden eigenlijk nog naar een rommelmarkt gaan, maar die zijn hier maar tot september..jammer! In plaats daarvan zijn Ingrid en ik nog maar een lekker gebakje gaan eten bij de lekkerste bakker van CPH, ook geen straf! Ben en Joeri zijn een toren gaan beklimmen, die echt heel bijzonder is omdat je helemaal buitenom kan lopen en echt een prachtig uitzicht over Kopenhagen hebt. Ik heb hem zelf al een keertje beklommen, en voor Ingrid (hoogtevrees) zou dit absoluut geen pretje zijn gweest! Ingrid en Ben zijn samen nog naar een prachtig Paleis geweest, met veel mooie zalen. Joeri en ik hebben nog even lekker gewinkeld en rondgewandeld, omdat ze 's nachts natuurlijk alweer naar huis zouden gaan (quality time met de BF!). Verder zijn we weer op tijd terug gegaan naar het appartementje om te borrelen, kaarten en kletsen, heerlijk!
Ik vond het echt super moeilijk om weer afscheid te nemen, het was zo super gezellig!

Gisteren had ik dus een wat minder dagje, ik had veel last van heimwee en zou het liefst meteen in het vliegtuig gestapt zijn. Maar gelukkig is er dan...Wendy! Zij heeft me weer helemaal vrolijk gemaakt, we zijn na het werk lekker uit eten gegaan en hebben nog even geshopt, wat ik ook echt even nodig had. Wat ook heel fijn is, is dat mijn moeder dit weekend naar Kopenhagen komt. Ik heb daar veel zin in, gezellig met z'n tweetjes rondwandelen en bijkletsen. Het is toch echt niet makkelijk om zo lang van huis weg te zijn, en vooral nu zit ik op zo'n punt dat ik 10 weken werk en dus nog heel wat weken te gaan heb. Gelukkig is het werk nog steeds heel erg leuk, en mag ik eigenlijk echt niet klagen want ik heb het hier hartstikke goed.
Deze week werk ik nog voor zowel BB women als BZR, en vanaf volgende week zit ik fulltime bij BZR. Ik vind het echt super dat ik de kans krijg om ervaring op te doen bij beide labels, ik krijg dus te maken met verschillende doelgroepen, designers en manieren van werken. Spannend!
Bij deze nogmaals, lieve Ingrid, Ben en natuurlijk Joeri, heeel echt 'tak' voor dit fijne fijne weekend!
kys!

4 opmerkingen:

  1. hoi val
    even weer eens na een lange tijd een berichtje uit de bourgondische hoofdstad.
    ben zeer blij om zo af-en-toe je blog te lezen ben zeer blij dat je het er naar je zin heb en dat het voor je goed gaat met de mensen om je heen die je daar hebt
    als ik de verslagen van je leest over je medestudenten lijkt het wel een studenten huis van vroeger
    maar goed ben blij dat zo goed voor je en met je gaat
    als je dit leest heb je net je moeder op bezoek gehad, dat was weer eens een goede steun in je rug ik hoop dat je er van heb genoten en er weer voldoende energie uit heb gehaald.
    schat maak er het goede van en tot ziensXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. We hebben toch ook nog cultureel gedaan, niet alleen maar shoppen? We hebben torens beklommen en een paleizzzzie bezichtigd en echt heel veel rondgelopen om van alles te bekijken.
    Het was een zeer gezellig en geslaagd weekend met zijn viertjes, bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. haha ja ik dacht al dat ik iets gemist had! Dommig zeg, ik heb het meteen aangepast! Als je verder nog leuke dingen hebt die ik ben vergeten..!
    Ik heb nu trouwens al wel een zilveren klepel voor je!
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. nou ja: ZILVER??????
    het is van plastic, maar wel heel leuk.
    zoennnnnnnnnnnnnnn, jolinde

    BeantwoordenVerwijderen