Afgelopen donderdag was er een salesmeeting; de nieuwe collectie wordt door de ontwerpsters gepresenteerd aan de salesmanagers die uit alle verkopende landen worden ingevlogen. Alles werd natuurlijk ook op model geshowd en ik was verantwoordelijk voor de styling daarvan, en dat alles zo rustig en vlot mogelijk zou verlopen. Het was heel interessant om te zien hoe zo'n meeting gaat, en dat ook daadwerkelijk alles verteld wordt; het concept, de kleurkeuzes en de silhouet/stofkeuzes. Natuurlijk was het ook leuk omdat het een zomercollectie is, dus lekker vrolijk en kleurrijk, met echt prachtige items erin! Ik vind het echt super jammer dat ik niks kan laten zien, het was zo mooi met de prachtigste materialen en super kleurcombinaties!
Op vrijdag was de lookbook shoot; ook niet geheel onbelangrijk natuurlijk! Ik was wederom verantwoordelijk voor de styling en een deel met het regelen en alles wat daar bij hoort. Het was onwijs leuk om te werken met een professioneel model, dat is toch wel heel anders als wat ik voorheen heb gedaan voor school. Ook let je nu op andere dingen, het model moet zo veel mogelijk Bruuns Bazaar woman uitstralen, dus gaat het haar los of naar achteren? Lippenstift of niet, en moet die tas er nou bij op de foto of toch liever een ketting?
Op zaterdag en zondag ben ik naar allerlei rommelmarkten geweest, en dat is hier echt top! Qua kleding verkopen ze echt hele mooie dingen voor bijna niks, van WoodWood tot henrik vibskov! Ik heb onder andere nog een acne jurkje en een COS rokje gevonden voor 2 euro..
Op zondag heb ik ook gewerkt, van 15:00 tot 22:00. Dit klinkt een beetje gek, maar het was eigenlijk heel fijn omdat het helemaal leeg was in het gebouw op de ontwerpsters en mij na, en we konden dus fijn een muziekje op zetten en goed concentreren. Tussendoor zijn we lekker uiteten geweest en heb ik de allerlekkerste geitenkaas salade in mijn hele leven gegeten..hmm! Het is ook fijn om ergens anders te zijn met je bazen dan op het werk, en om het over andere dingen te hebben. Ik kreeg ook nog te horen dat ze het heel mooi vonden om te zien dat het bij mij uit mijn hart komt, dat ik veel initiatief toon en dat ze denken dat ik in de toekomst heel succesvol zal zijn, altijd fijn!!
Zondagavond (en vannacht!) is Wendy gezellig bij mij komen logeren, wat heel leuk was omdat het precies zo is als in NL, uren kletsen, roddelen en gtst kijken! Het leuke is dat haar stage super anders is als die van mij, maar op deze manier krijg ik via wen wel heel veel mee hoe een zelfstandig ontwerpster werkt, en zij andersom weer van mij.
Op maandag moest er natuurlijk weer gewerkt worden, en ben ik bezig geweest met ontwerptekeningen uit te werken en het presentatie boek voor de collectie af te maken. Vandaag heb ik het lookbook gemaakt in inDesign, wat nog best een karwei is omdat alle itemcode's erbij moeten staan en het boekje moet er natuurlijk ook wel leuk uit zien! Ik vind het heel leerzaam dat ik van alles mag doen, dus niet alleen het ontwerpen, maar ook dingen als shoots, meetings, kleurcombinaties voor prints maken, trends opzoeken, op zoek gaan naar leuke sluitingen of naden, stofstalen verzamelen etc. Het is dus heel divers en geen een dag is hetzelfde.
Vanavond hebben we gezellig met alle huisgenootjes gegeten. Ik ben echt heel blij met ze, en het is heel fijn dat er altijd iemand is om gezellig mee te kletsen, eten, thee te drinken en een film te kijken. Ik kijk heel erg uit naar komend weekend, dan zie ik Joeri, Ingrid en Ben weer! Ik denk dat dit een weekend gaat worden met veel sightseeing, shoppen, wijn en kletsen; perfect dus!
kys!
lieve meid
BeantwoordenVerwijderengeweldig wat je allemaal weer beleeft. Werd trouwens wel hoog tijd voor een up date van je blog, he.
Maar ik zie dat je het heel erg druk hebt en ik vind het heel knap dat het je lukt om alles te hand'len. ik kijk ook errug uit naar die rommelmarkten. duim alvast voor mij dat ik ook top items weet te scoren. bye for now, mum