zondag 5 september 2010

Lazy sundays!

Hejhej!
Ik merk nu alweer waarom ik nooit eerder een blog ben begonnen; omdat ik niet zo goed ben in het onderhouden en updaten! Maar nu dan toch een nieuw berichtje...
Het is hier het hele weekend echt heerlijk zonnig weer geweest, maar daar straks meer over. Deze week was een drukke week, vanwege de preview waar ik eerder al over vertelde. Ik heb veel en hard gewerkt (op donderdag was ik zelfs pas om half 10 thuis..) maar dat vind ik eigenlijk juist wel leuk, ik heb ook veel getekend en met moodboards en kleuren gewerkt, iets wat ik altijd leuk vind om te doen. Ik ben afgelopen dinsdag voor het eerst naar pilates geweest, en dat beviel me eigenlijk wel, dus komende dinsdag maar weer.


Vrijdagmiddag zou er een borrel zijn op het werk. Normaal gesproken ben ik niet echt van dat soort borrels, dus in eerste instantie bleef ik nog maar even lekker werken totdat mijn huisgenootje mij echt mee kwam trekken. Wat bleek? het was heel erg gezellig! Het is echt heel leuk om mensen op een andere manier te leren kennen dan alleen in de werksfeer, en een beetje alcohol wil dat ook wel bevorderen zullen we maar zeggen! Sinds ik in Copenhagen ben drink ik vooral cider, in allerlei smaken, en dat is echt superlekker (nee, niet zoals jillz...). De middagborrel werd dus een avondborrel en zou zo overlopen op een nachtborrel, maar rond een uurtje of half 11 besloten we dat het nu wel genoeg was (alcohol + normaal gesproken serieuze collega's kan na een tijdje ongemakkelijk worden). Met mijn huisgenootjes ben ik pizza gaan halen en hebben we nog even gezellig gekletst.
Zaterdagochtend had ik met Wendy en Ezra afgesproken om naar een rommelmarkt te gaan helemaal in het noorden van Kopenhagen. We besloten er heen te lopen, maar na drie kwartier rond gezocht te hebben konden we het echt niet vinden. Beetje jammer, maar we zijn daarna lekker naar de kamer van Wen&Ez gegaan en hebben daar heerlijk een filmpje gekeken en gekookt.
Ik woon zelf 'binnen de rivieren', en als ik naar Wen ga moet ik altijd de brug over, wat echt een heel mooi uitzicht heeft, het is heel wijds.


Vandaag ben ik de hele wijk Norrebro zo'n beetje doorgelopen. Het bestaat eigenlijk uit een heel lange straat die dwars door de wijk heen loopt. Norrebro is een multiculturele wijk, die heel populair is onder de denen. Wendy en ik zien vooral veel vergelijkenissen met Rotterdam, dus dat is wel weer grappig. Het was vandaag in ieder geval weer heerlijk weer, en ik ben naar de grote begraafplaats geweest waar onder andere H.C. Andersen begraven ligt. Niet dat ik dat nou zo geweldig vind, maar ik vind het altijd heel boeiend om begraafplaatsen te bezoeken in verschillende landen. Dit was wel heel erg bijzondere plaats, heel veel mensen gebruiken het namelijk als park en liggen lekker in het zonnetje te slapen, lezen of muziek te luisteren. Dit vond ik wel echt een heel bijzonder beeld, maar het klopte op de een of andere manier wel weer en er hing een heel fijne sfeer.


Daarna ben ik lekker terug gegaan naar het appartement en heb ik nog even in het park een (nederlands :-)) tijdschriftje gelezen, heerlijk van die luie zondagen!
Ik merk dat ik me echt heel erg thuis begin te voelen hier, het is zo'n fijne stad met een heerlijke sfeer, leuke mensen en mooie mooie mooie winkels!
Ik denk dat ik vanavond gezellig met huisgenootjes ga koken en nog een filmpje kijk, morgen begint er weer een hele werkweek, en op vrijdag komt mijn zusje! Ik kan niet wachten...
Kys!

1 opmerking:

  1. lazy sundays zijn wel nodig na een drukke werkweek, goed dat je zo kan genieten van alles wat Kopenhagen je biedt! Ik kan niet wachten om alles wat je beschrijft zelf ook te gaan zien. Waarschijnlijk wordt dat het eerste weekend in oktober begreep ik van Joeri. Zo leuk dat jij allemaal al leuke dingen weet en dat je ons kan gaan rondleiden door de stad.
    Trouwens ik kwam er nu pas achter dat je ook reacties kan schrijven ..... stom he?

    BeantwoordenVerwijderen