dinsdag 21 september 2010

I ♥ CPH

Brrr het begint hier in het noorden toch aardig koud te worden.. tijd voor dikmakende winterjassen en ordinaire vesten dus. Misschien overdrijf ik een beetje, het is hier nu zo rond de 15/16 graden, maar het voelt heel koud aan door de wind (toch veel water hier in de buurt!). Gelukkig was Joeri er het afgelopen weekend om mij lekker warm te houden en leuke dingetjes te doen. Daar over later meer, eerst iets over wat van oorsprong de bedoeling was om over te bloggen, mijn werk hier!

Ik merk dat de weken en dagen op het werk eigenlijk zo voorbij zijn. Ik ben al bijna een maand aan het werk en voel me inmiddels heel erg thuis, ook omdat ik aan alles gewend ben en heel veel nu weet. Het is zo interessant wat ik allemaal zie gebeuren, ik voel me echt heel gelukkig dat ik dit binnen zo'n groot bedrijf mee mag maken en er deel van uit kan maken. Natuurlijk zijn er altijd dagen dat er wat minder te doen is of wat minder leuke klusjes (stomen, kopiëren, iets in de stad halen), maar gelukkig hoef ik geen koffie te halen/ schoon te maken/ uren lang pailletjes op te naaien! De mindere klusjes duren meestal ook maar een half uurtje en dan kan ik weer iets leukers gaan doen. Wat ik vooral heel erg leuk vind is het tekenen van de kledingstukken, de moodboards en inspiratie op doen en oplossingen zoeken voor een zak, rits of andere sluiting. Ik kan natuurlijk niet super creatief zijn op het gebied van de collectie helemaal ontwerpen, maar kan op een andere manier mijn creativiteit wel kwijt, en dit is eigenlijk wel echt een uitdaging voor mij.
Soms denk ik natuurlijk wel eens van, ik wil ook al het ontwerpwerk doen, maar ik ben natuurlijk nog geen ontwerpster maar een student, en dat maakt het zo interessant om te kunnen leren van de mensen met wie ik werk, die al jaren in het vak zitten. Zo werk ik met iemand die geshowd heeft met NY fashionweek, verkocht heeft in Colette en gewerkt heeft bij Diesel. Als je daar niks van kan leren weet ik het ook niet meer!

Ik kan nu na twee maanden wel zeggen dat het me onwijs bevalt, dit wereldje en dit werk, en ik zie het mezelf later ook graag doen. Ook heb ik al onwijs veel zin in de eindcollectie en het afstuderen, allemaal super spannend en gelukkig nog een beetje ver weg haha!

Joeri en ik hebben dit weekendje vooral rustig aan gedaan, omdat we allebei inmiddels al een groot gedeelte van Kopenhagen gezien hebben, en hebben dus veel tijd besteed aan lekker koken, wijntjes drinken en films kijken, heerlijk!
Op zaterdagavond zijn we naar Tivoli geweest, een soort van efteling midden in de stad. Je loopt echt een andere wereld in, met allerlei schattige paden, watertjes, fonteinen, gebouwtjes en natuurlijk ook achtbanen en zweefmolens. Het is echt super romantisch, zeker omdat wij 's avond waren gegaan met alle lichtjes aan! Je hebt in het park ook allerlei theaters, waar dan allerlei voorstellingen worden gehouden. Het enige wat we daar eigenlijk echt hebben gedaan is 'coindozer', zo'n schuifmuntjes automaat want ik hou nogal van gokken en ben er heel goed in (vind ik zelf!).
Op zondag zijn we heel suffig met de boot gegaan, wat eigenlijk heel leuk was maar wel een beetje koud! Gisteren en vandaag moest ik natuurlijk weer gewoon werken, maar gisteren avond hebben we nog wel gezellig in een hip barretje in Norrebro gezeten, altijd leuk!

(Ja i know, dit is het ordinaire vest waar ik het overhad in het begin, maar zo fijn warm dat ik soms even wil vergeten hoe hij eruit ziet haha)

Voor komend weekend heb ik allerlei leuke dingen gepland; er is een supergrote stocksale in het forum op vrijdagavond, zaterdag wil ik naar de rommelmarkt en ik hoop ook nog een avondje gezellig iets met Wen te doen, want die zie ik veel minder dan ik zou willen, ookal is het elke keer dat we elkaar zien superfijn en gezellig! Misschien heb ik wel teveel mensen die me bezoeken en werk ik wel te lang haha!
Ik wil ook nog een avondje met huisgenootjes uit gaan/SATC avondje houden of lekker uit eten gaan. Ik bof echt heel erg met ze, het zijn superleuke meiden en het is heel fijn dat er altijd iemand is als je even niet zo vrolijk bent of juist wel.
Nou, volgende week dan maar weer een nieuwe update, met hopelijk allerlei leuke dingetjes van de rommelmarkt/stocksale! (ik had trouwens afgelopen zondag op een rommelmarkt bijna een Yamamoto tas gekocht (hij was toch echt even net te veel)... de rommelmarkten zijn hier echt superleuk, want ik heb bijvoorbeeld ook al een broek van Samsoe & Samsoe gevonden, een zijden blouse en een Viktor & Rolf trui, allemaal voor een prikkie, whoehoee!)

dikke kys!

1 opmerking:

  1. Oh, Lieverd

    wat schrijf je toch leuk!!!!!
    het is een genot om jouw blogs te lezen!
    je schrijft zoals je praat, echt Vallie babbel!!!!
    liefzzzzzzzzzzzzzzzzzz mama

    BeantwoordenVerwijderen