En... het is hier echt super! Ik heb een heel leuk appartementje, midden in het centrum, om de hoek zijn bijvoorbeeld COS, Topshop & Weekday te vinden. Ik deel het appartement op dit moment met 3 andere stagiaires, waarvan er twee uit Duitsland komen en een uit Zweden, lekker internationaal dus! Ik zal van de week wel wat foto's plaatsen, het is echt een schattig appartement namelijk.
Zondag heb ik samen met Joeri een nogal toeristisch dagje gehad, rondlopen, mooie gebouwen bekijken en een toren beklimmen. Verder hebben we in een mooi groot park hier in de buurt gezeten/gelegen/gepicknickt.
Gisteren was dan toch echt mijn eerste dag bij Bruuns Bazaar. Ik was onwijs zenuwachtig, omdat ik geen idee had wat ik kon verwachten. Gelukkig werd ik heel leuk ontvangen door een van de twee ontwerpsters van BB women, die me meteen een rondleiding gaf en dingen vertelde over hoe alles er op dit moment voor staat.
Over een week begint de fashion week, waar zowel BB women, BB men en BZR showen. Nu zijn ze dus bezig om alles af te ronden en te regelen. De collectie is echt prachtig, en ik kijk ook erg uit naar de show.
Gisterenochtend was er een fitting, waarbij samples worden gepast op een model, en alles wat ook maar een beetje trekt of te wijd of te smal is wordt op de samples opengeknipt, aangegeven met een marker etc. Dit gaat dan weer terug naar de leverancier met aantekeningen, en dan komen er weer aangepaste nieuwe samples terug.
Verder heb ik gisteren en vandaag random werk gedaan, zoals samples nameten, werktekeningen bekijken in het computerprogramma canvas en collectionboards klaar maken. Vanaf donderdag gaan we namelijk beginnen aan de nieuwe F/W 2011 collectie!
Morgen zal ik samen met een andere stagiaire nog wat foto's maken van details van kledingstukken voor in de lookbooks van de nieuwe collecties.
En dan begint donderdag het echt leuke werk; ik mag met de designers mee naar een trendbureau, waar we de hele dag zullen zitten voor inspiratie en trends. Ik heb echt heel veel zin om te beginnen aan de collectie en alles mee te maken!
Helaas mag ik geen foto's maken van waar ik nu precies mee bezig ben, maar hier in ieder geval wel wat foto's van de het hoofdkantoor waar ik werk, wat overigens op 3 minuten afstand lopen ligt!
De ontwerpafdeling! Hier heel erg opgeruimd, nu ligt het helemaal vol met samples, schoenen, tekeningen, sfeerbeelden en andere rommeltjes!
Links de kantine, de kok zorgt elke dag voor een heerlijk en gezond lunchbuffet! Op de rechterfoto de binnenplaats van het gebouw, mooi he!
Ik heb zoveel te vertellen, maar dat komt allemaal nog in mijn volgende berichtjes. Ik ga nu eerst een wijntje drinken met huisgenootjes!




Wauw, klinkt nu al superleuk! En wat een mooie werkplek zeg!!
BeantwoordenVerwijderenKlinkt goed en ziet er leuk uit!!!
BeantwoordenVerwijderenxx Linda Hettema
Meid, wat een geweldige ervaring!
BeantwoordenVerwijderenHet lijkt of je helemaal in je element bent.
Het gebouw waar jij werkt ziet er ook mooi uit.
Fijn dat je het in je huis ook zo hebt getroffen.
Ik ben super trots op je.
kussssssssss, mama