Weekend!
En daar ben ik ook wel echt aan toe want ik heb keihard gewerkt afgelopen week. De nieuwe collectie begint nu uit de grond te komen, en dat betekend; veel tekenen, moodboards maken, kleuren verzamelen (zowel digitaal als stof), prints verzamelen etc.
Aan het begin van deze week ben ik begonnen met die kleurenkaarten compleet te maken. Dat gaat op deze manier; er is een grof overzicht van de kleuren, en die ben ik dan in pantone's gaan opzoeken en ik heb gekeken of die kleuren vaker zijn gebruikt bij vorige collecties. Het klinkt allemaal heel easy, maar het is een taak waar je nog best wel lang mee bezig bent!
Verder heb ik heel veel accessoires getekend (technische tekeningen), zowel met prints als zonder. Echt zo bizar om te denken dat iets wat ik vandaag getekend heb, over een half jaar in de winkels ligt!
Ik zou zoo graag wat dingen willen laten zien waar ik aan het werken ben, maar dat kan natuurlijk nog lang niet helaas. Het ziet er ook allemaal zo leuk en echt uit; de moodboards met mooie foto's en inspiraties, de ontwerpen. Wat ik wel even kan laten zien is nog van de show; een modelboard, ook leuk toch?
Verder komen er de hele week door allerlei leveranciers met bijvoorbeeld knopen, breisels of riemen. Het leuke was dat de riemenman die er gisteren was, Nederlands is! Altijd gezellig om in mijn eigen taaltje te kunnen kletsen! Ik merk wel dat de taal echt een obstakel is, en dan bedoel ik het niet Deens kunnen spreken. Het engels gaat allemaal prima, maar onderling wordt er natuurlijk veen Deens gepraat, en dat is heel jammer om niet te kunnen volgen.
Ik merk dat ik echt onwijs veel leer. Sowieso werk ik veel op de computer, maar ook af en toe op de naaimachine (bv rond fashionweek) en natuurlijk veel met moodboards, stoffen en andere materialen. Het is zo cool om van zo dichtbij te kunnen volgen hoe een collectie tot stand komt!
Kopenhagen is trouwens is vanaf nu trouwens echt mijn lievelings shop stad! Je hebt hier zoooveel leuke winkels en iedereen loopt er zo mooi bij! Het vervelende is wel een beetje dat ik vanalles wil kopen maar dat ik natuurlijk ook alvast moet sparen voor mijn eindcollectie! Ik doe dus maar wat verstandig is, al heb ik vanmiddag wel schoenen gekocht haha...
Morgen zit ik hier al 4 weken, wat gaat de tijd snel zeg! Voor het weekend heb ik niet echt leuke plannen kunnen maken, omdat ik morgen ga verhuizen. Ik zal natuurlijk zo snel mogelijk foto's van mijn nieuwe woonplek plaatsen. Zondag hoop ik gezellig met Wendy af te spreken, echt heel fijn om haar zo dicht bij te hebben! Ik merk dat ik het ook echt fijn vind om af en toe gewoon Nederlands te praten, en gelukkig komt er volgende week een Nederlandse stagaire op de sales afdeling, dus dan kan ik lekker kletsen ;-)
Nou, dit was dan het laatste berichtje vanuit het mintgroene huis, het volgende zal zijn vanuit een rood huis!
KYS!

Heb je de shoewies nog kunnen vinden?!! yeeeeey ;) gaan we vanaf nu allebei op plateauzooltjes door het leven :)
BeantwoordenVerwijderen