maandag 22 november 2010

Brabantse Gezelligheid!

God aften!!
Alweer zondag, het eind van een heerlijk weekend en het begin van de werkweek. Eigenlijk vind ik het heel erg leuk om te werken, en zeker nu omdat ik merk dat ik steeds meer en meer mag doen. Afgelopen week heb ik bijvoorbeeld alle leren items uit de volgende collectie (partycollection 2011) mogen ontwerpen. Natuurlijk zijn er altijd wel wat richtlijnen en ideetjes van de ontwerpsters af, maar ik wordt er ook weer heel erg vrij in gelaten. Zo heb ik ook veel stofkwaliteiten uitgekozen voor die collectie en heb ik veel andere items (helpen) ontwerpen. Elke dag bespreken we wel weer even waar het heen gaat, hoe het ervoor staat en wat er nog mist, waar ik veel van leer.
Afgelopen week kwamen er ook veel samples van de nieuwe Bruuns bazaar women collectie binnen, waar ik ook 3 maanden voor heb gewerkt. Het was dus ook echt superleuk en interessant om die binnen te zien komen en dus het hele proces van schets tot eindproduct te zien (nu alleen nog dat het straks in de winkels hangt!). Wat dat betreft ben ik echt heel erg blij met mijn keuze om bij een bedrijf als Bruuns Bazaar stage te lopen, omdat ik hier echt precies leer wat ik graag wilde leren.

Ik heb echt weer een heeerlijk weekendje achter de rug, want mijn vader en Marga (zijn vriendin) zijn langsgekomen! Op donderdagavond heb ik ze van het vliegveld opgehaald en naar hun Bed&breakfast gebracht, wat echt heel leuk bleek te zijn en echt op een super locatie zit aan de haven en in de straat waar de koningin woont. Omdat ze vrij laat aan kwamen en ik de volgende dag moest werken, zijn we lekker gaan slapen. Op vrijdag hebben ze dus heerlijk met z'n tweetjes door Kopenhagen gelopen en musea bezocht, waarna ze mij van mijn werk kwamen halen. Ik vind het altijd onwijs leuk om aan iedereen te laten zien waar ik werk, omdat het een prachtig pand is en omdat het de enige manier is waarop ik met beelden kan laten zien waar ik precies mee bezig ben (de ontwerpen dus). Daarna heb ik natuurlijk ook even mijn appartementje laten zien en zijn we lekker gaan eten bij Sommersko, het oudste restaurant/cafe van Kopenhagen wat in de straat zit van de Bruuns Bazaar winkel. Dit was echt heerlijk, en het was vooral fijn om uuren bij te kletsen over alles en vooral om veel te lachen.
Na het eten besloten we dat het tijd was voor een drankje, en zijn we richting Nyhavn gelopen om een leuke cafeetje te vinden. Nyhavn zit natuurlijk helemaal vol met (toeristische) restaurantjes en cafeetjes, maar er zitten er ook een paar tussen die echt leuk zijn. Daar zijn we dus lekker gaan zitten en hebben we de hele avond/nacht halve liters (kerst)Tuborg bier gedronken, meegezongen met de live muziek en flauwe grappen gemaakt..
De volgende dag had ik onwijs last van een kater, omdat het bier hier toch wel iets zwaarder is en zeker het kerstbier is erg donkerbruin. Natuurlijk had mijn vader weer nergens last van, die heeft echt bijna nooit een kater.. We zijn op zaterdag richting Christianshavn gelopen, waar een prachtige kerk staat met een grote toren die je van de buitenkant kan beklimmen, echt heel leuk om te doen. Hierna zijn we naar Christiania gegaan, de 'hippie/anarchistische' buurt. Voor mij was dit inmiddels de derde keer, maar het blijft me fascineren hoe de mensen daar leven in de meest schattige huisjes en een eigen munt.

Omdat het hier inmiddels al winter begint te worden (het sneeuwt gelukkig nog niet!) waren we hierna wel toe aan een lekker biertje, en zijn we in een typisch Deense kroeg gaan zitten, met alleen maar dronken mannen (het was 14:00 haha). Dit was echt heel leuk, dus we zijn voor een paar biertjes gebleven waarna we weer richting Nyhaven zijn gelopen. Nu gingen we, heel toeristisch maar wel echt heel leuk, een rondvaarttochtje doen, wat extra bijzonder was omdat het schemerde en alles dus heel mooi verlicht was. Wat ook wel weer grappig was, is dat 'de kleine zeemeermin' precies die dag weer terug was in Kopenhagen, en ookal is het heel klein, het ziet er vanaf het water erg mooi uit! Daarna zijn we weer lekker uiteten gegaan en zijn we weer biertjes gaan drinken in leuke cafeetjes.
Op zondag zijn we naar het Statens museum voor moderne kunst geweest, waar op dit moment ook een tentoonstelling is van zowel Picasso als Bob Dylan. Vooral het Bob Dylan gedeelte vond ik erg indrukwekkend, maar in de standaardcollectie van het museum zitten ook veel mooie werken van zowel Deense kunstenaars als bijvoorbeeld Matisse of Picasso. Eigenlijk hebben we hier echt heel erg lang rondgelopen omdat ze heel veel hadden en het allemaal erg mooi was. Papa vond het nog heel erg leuk om de kleine zeemeermin ook even van dichtbij te bekijken, want je kan natuurlijk niet in CPH zijn geweest zonder even met het minuscule beeldje op de foto te zijn geweest haha..Daar zijn we dus naartoe gelopen, en daarna zijn we heerlijk gaan lunchen bij 'Oscar', een gezellig tentje met heeerlijk eten. Ik heb vandaag voor het eerst (shame on me!) echt Smörrebröd gegeten, wat wel leuk was om te proberen en heerlijk smaakte. Daarna was het helaas tijd om weer naar huis te gaan, en heb ik Marga & Papa weer afgezet op het vliegveld. Het was echt een topweekendje, ik heb er zo van genoten om lekker te eten, flauwe grapjes te maken en lekkere drankjes te drinken! Dankjewel lieverds, voor deze leuke dagen!

Ik vind het echt heerlijk om af een toe zo'n weekendje te hebben, met mijn eigen lieve nuchtere vrienden/familie, en even niet dat modewereldje. Natuurlijk vind ik dat ook fijn, maar af en toe een break heb ik zeker nodig om met beide benen op de grond te blijven staan en niet te veel opgezogen te worden door werk, de attitudes en neppe mensen.
Hoe erg ik er soms ook van baal om mensen weer weg te brengen naar het vliegveld, bof ik nu wel een beetje omdat Joeri komende donderdag alweer komt. Op zaterdag heb ik een groot feest van Bruuns Bazaar, met als thema circus. To be continued...

2 opmerkingen:

  1. lieverd

    wat een leuke fotoos en gezelligheid heb je weer kunnen creeeren!
    Ik ben blij dat je een fijn weekend had en dat is idd een mooie tegenhanger voor de uiterlijke (nep) wereld waar je de meeste tijd verblijft.
    Het doet me goed dat je nog steeds, nou ja, eigenlijk: steeds meer gemotiveerd bent voor je stage.
    Je leert dan ook ontzettend veel. Ben super trots op jou, hoor!!!!
    dikke zoen van mama

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi val ,
    weer even na lange tijd een berichtje ik vind het nog steeds leuk om jouw berichten via dit blog te kunnen volgen het doe me dan ook deug dat je het nog steeds goed voor elkaar kunt krijgen, maar pas toch op met het inkopen want als ik dit zo lees kan joeri het straks niet in zijn kleine wagen vervoeren terug naar huis maar verder maak er een mooie tijd van en doe de groeten aan joeri gr René

    BeantwoordenVerwijderen